luni, 16 august 2010

Daca nu vezi adevarul, nu ai la cine sa arati cu degetul...

Mă întreb de unde vine această mentalitate a moldoveanului care, pe lîngă faptul că pierde, rămîne tot el de prost. Dar vorba aceea: Omul sărac e al doilea drac! Dar ma simt cumva obligată sa explic ceea ce mi s-a întîmplat şi să-mi argumentez fraza de mai sus.
Ca orice cetăţean de rînd am facut ceva cumpărături duminică seara. Printre altele am luat peşte îngheţat. Era ambalat, frumos, şi scrie clar, 1 kg. O vînzătoare se răsteşte la mine că trebuie să mi-l cîntărească. Ei bine, avea cam 900 grame, dar tot kilogramul l-am plătit. Merg acasă si desfac confecţiunea. Surpriză! două felii de peşte şi un strat de 3 cm de gheaţă. Mă întorc la magazinul cu pricina să întorc marfa. Vînzătoarea nu acceptă să întoarcă banii pentru că am desfăcut peştele. Ce m-a supărat era faptul că alţi cumpărători comentau în preajmă: "Aşa trebuie să fie cu gheată, vrei peşte alterat?", altul zice "Trăieşti în Moldova, dacă nu-ţi place nu cumpăra". Doamne, stau şi mă întreb, oare oamenii ăştia au creierele spălate cu totul? Le place să arunce cu banul pe produse necalitative şi mai ales să fie amăgiţi pe faţă? Dacă e aşa, suntem pierduţi cu toţii...Am fost zilele astea în Romania, şi inevitabil am intrat şi în alimentare. Acolo nu am văzut să umble muşte pe produsele din carne, nu am văzut vitrine murdare şi scîrboase. Suntem cu cel puţin 10 ani în urmă faţă de Romania, de europa, nu mai zic... Dar să revin la subiect. Vînzătoarea sare cu gura :Nu primim marfa înapoi. Ce-i de făcut? Nu e de competenţa noastră, comentează un poliţist care la rîndul lui era la cumpărături. Soluţia ar fi să chem SANEPID-ul. Dar ăştia îi găseşti duminică seara? Depun plîngere iute la Centrul de protecţie a Consumatorului şi nici un rezultat. Oare unde e dreptatea? În fine. Vine patronul. Sincer nu m-am aşteptat să întîlnesc o astfel de persoană în Moldova. A luat marfa, mi-a returnat banii, şi cel mai important, faţă de noi a luat toate confecţiunile de peşte expuse la vînzare pentru a le întoarce producătorului. Normal, e în interesul lui să-şi păstreze clienţii, dar m-a bucurat că mai sunt în Moldova persoane care se mai gîndesc si la semenii din jur, nu numai la bani. Morala e că trebuie să-ţi faci dreptate singur, nu CPC-ul, nu poliţia, nu SANEPID-ul.Dacă vrem calitate trebuie să întreprindem ceva, nu să arătăm cu degetul de la unul la altul, sau să ne mulţumim cu gîndul că : Aşa e în Moldova!
Apropo, nu există decît trei filiale ale CPC, la Comrat, Călăraşi şi Vulcăneşti. Cu celelalte raionae cum rămîne?

3 comentarii:

  1. Sunt 3 mentalitari mari si late... Ardeleanul are capitala la Berlin, moldoveanul la Moscova si munteanul la Ankara. Ele persista inca.

    RăspundețiȘtergere
  2. Din pacate Moldoveanul e o natie greu de inteles... toti se ghideaza dupa fraza aia: capul plecat sabia nu-l taie, dar ei nu stiu ca cineva profita de situatia asta...Guvernantilor astora le convine sa pastreze haosul in tara, ca asa nu se stie care fura si care distruge tara...

    RăspundețiȘtergere